-

Alla inlägg under januari 2012

Av viktoria - 31 januari 2012 22:30

Känner att uppdateringen börjar bli bara sämre och sämre... 

Well, idag red jag den här snyggingen! (Lisa som rider på bilden)  Gick sådär, väldigt bra i slutet! Första gången jag rider honom osv. Schemat:

* Skritt i höger varv (Jag va först) i typ 10 minuter - Min första tanke va "gud vilka stora steg han tar!", det kändes väldigt ovanligt eftersom jag är van vid ponnysar och inte storhästar så mycket
* Gick igenom lite om sitsen osv - Anna snackade om lodrät sits och låret som ska va innåt och skänkeln som ska sitta långt bak och inte framåt
* Trav ungefär 5 minuter - Gick förjävligt, på ren svenska... Han tog ju jättelånga kliv så jag fick stå upp i typ 1 år kändes det som, sen sitta 1 år osv
* Galopp en liten stund - Först fick jag inte igång honom i galopp... Är van vid att med Dexter måste man släppa lite på tyglarna när man gör galoppfattning, men med Kapten måste man ta lite i tyglarna, kändes jättekonstigt att typ bromsa och gasa samtidigt, eller vad man ska säga:$ Det va ganska roligt, eftersom jag inte höll i tyglarna i början började han bara trava fortare och fortare, och jag studsade som en pingisboll, dom uppe i cafeterian måste ha garvat ihjäl sig, haha! 
* Gick inte så bra för mig i galoppen, så hon ropade bara såhär "trav! galopp! skritt! halt! galopp!" osv - Gick mycket bättre, han började lyssna mer och förstå vad jag menade osv. 
* Galopp - Gick väldigt bra tillslut, är kär i den hästen nu kan jag lova er!
* Trav - Han var mycket lugnare och lyssnade väldigt bra på skänklarna
* Skrittade av - Ville knappt hoppa av, haha...

(För ni som undrar, Kapten är 1.75cm hög:))

Det är otroligt, Anna får mig att älska hästar som jag aldrig ens haft någon tanke på att rida innan! Måste bara säga en sak, Anna Spencer är världens bästa ridlärare! Det sista hon sa innan jag gick in till stallet va "Du är min idol, Vickan!" jag älskar verkligen ridlärare som säger sånna saker och berömmer bra! I helgen kanske jag och Julia ska till Anna och rida, Julia ska rida Wozer och jag vet inte, jag kanske får rida nån annan av hennes hästar:) Nä, nu ska jag ta och lägga mig.. Har en dryg skoldag framför mig imorgon, fml...

puss


Av viktoria - 30 januari 2012 19:44

Nu ska jag berätta om min absolut bästa vän. 

Hej syster, jag vill bara säga en sak...Tack för att du finns. tTck för att du alltid finns vid min sida när jag behöver dig som mest. Du är den bästa vännen jag någonsin kan önska mig, vet inte vad jag skulle gjort utan dig. Jag känner mig så dålig, varje gång du mår dåligt vet jag inte vad jag ska säga eller göra. Jag blir helt stumm, huvudet blir bara tomt helt plötsligt... Men när jag mår dåligt finns du alltid där och säger "allt kommer ordna sig, ge inte upp!" Och jag vet att jag inte alltid är mig själv på skolan med kompisarna, jag försöker bättra mig men det går bara inte.. En sak vill jag iallafall att du ska veta: Jag älskar dig, för den du är. Du fick mig att må bra när jag mådde sämst. VickanIda, så ska det alltid va. Jag älskar dig mest, Ida Larsson!

 

Av viktoria - 29 januari 2012 22:14

Sitter här och lyssnar på deppmusik. Fattar inte varför, känns som att jag har varit för glad, låter konstigt, jag vet. Men den här helgen har jag vart glad exakt hela tiden. Hela jävla tiden. Det är inte likt mig, tror att jag börjar komma uppåt igen. Jag hoppas iallafall det. Är less på att må skit. Alla säger 'hur mycket man än försöker blir det aldrig bättre osv' men tro mig, det blir mycket bättre, men man kan inte ge upp mitt i striden.

Idag har jag bara chillat hos mamma, sen vid 2 kom min buss så då for jag till stan och va med sköna umebor! Anders Lindh, Paula Rosenhall, Petter Stjernström, Sofia Sund, Skander El Ouni, Emma Nettelbladt, ni gjorde min dag underbar. Jag älskar er<3 Åkte buss till Vindeln med Arvidsson, va inte så socialt i bussen men jaja. Hoppade av vid Blå där Jim, Fredde och Emelie satt. Snackade en stund med dom då jag hörde en bil som sladdade runt bakom konsum. Det va min kära syster och Persson. Så jag gick dit å va social me dom en stund, sen for jag hem. Blir alltid lika glad när jag kommer in i mitt rum och det luktar hö i hela rummet och Krux kommer springandes till burgallret och slickar mig på fingret. Åh min lilla älskling!<3 Nä, nu ska jag ta och sova.. Ska upp 6:30 imorgon, känns lite drygt:d 

puss

Av viktoria - 28 januari 2012 20:23

Förlåt det dåliga uppdateringen! Nu är jag iallafall hos mamma i lövånger, har träffat hundvalparna osv, fett söta! Nä, nu ska jag va social med Anton,puss

Av viktoria - 26 januari 2012 15:54

Hemma nu! Hade omprov och lite rest i engelska att göra nu sista timmen, innebar alltså att jag fick sluta en halvtimme tidigare. Gick ganska bra, svarade på alla frågor iallafall, men kunde inte alla ord.. Sen efter fråga ja Kalle ba: va skrev du på regnkappa?

han: öhm.... Raincoat, durå?

jag: raincappa, HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

Så jävla dålig:] Blev väldigt glad när jag kommer hem och ser att Krux har blivit tjockare! Eller ja, normalbred. Han har varit väldigt tunn på sistone om ni frågar mig, så det var bra iallafall:) Nu ska jag äta, sen blir det till att va med dom här sötnosarna!   

puss

Av viktoria - 26 januari 2012 12:31

Sitter på bibblan och gör absolut ingenting. Har haft rast mellan 11:25 till 12:50, så jag och Mattsson ska väl börja dra oss till skåpen snart. Imorgon blire stan... Där ska jag träffa Emma och kanske Wille, kommer bli asum, sen åker jag till mamma på kvällen nångång. Då får jag träffa små valparna! Taggad, oja:D Hari nte så mycket att skriva om nu, har inte hätn något allt innan skolan osv. Uppdaterar efter skolan,

puss

Av viktoria - 25 januari 2012 18:20

Vet ni hur skönt det är att sova på dagen efter skolan?:] Kom hem typ vid 2, tänkte lägga mig i sängen och bara se på tv. Helt plötsligt sov jag, och det gjorde jag i 2 timmar, underbart! Höll knappt på att få komma komma in i franskan idag, för att jag va "sen". Det roliga var att jag inte alls va sen, hade vart på kören:p Den här dagen har vart betydligt mycke lugnare än igår och måndagen. Nu är pappa, Malin och Alex här, och jag sitter vid datorn. Känner mig social:$ Jaja, jag har inte så mycket mer att säga tror jag, eller vänta.... Juste! Ska ju till stan på fredag, så om nån vill träffas så säg bara till!:D Träffar alla som vill, hehe:) Smsa om ni vill träffas, skriv på fb, kommentera här, gör hur ni vill:] 0738363219

puss

Av viktoria - 24 januari 2012 21:30

Kom just hem efter en underbar träning med underbaraste Dexter!<3 dagens schema:

* Först skrittade vi igång dom i höger varv - har inte ridit honom på 2-3 månader ungefär, och han har inte lika mycket energi som dom jag har ridit på sista tiden. Han va väldigt lugn, lyssnade bra på skänklarna osv
* Travade lite - väldigt fint, det ända var att jag inte är van vid hans trav längre så jag hamnade lite på efterkälken i lättridningen;) + att det studsade lite ibland, haha!
* Galopperade en stund - gick superbra, då började jag känna igen honom. Båda började slappna av och allt gick bara kanon! Han blev lugn, busig, det är den hästen jag älskar! 
* Travhoppade 1 hinder på typ 20-30 cm (min bästis är lite osäker på hoppningen så vi hade låga hinder, annars skulle vi hoppa 60-70 ungefär) - gick bra, kändes dock väldigt lågt, han klev nästan bara över dom. 
* Hoppade bana på 6 hinder i galopp - gick superbra! Det ända var att han ökade väldigt mycket mellan hindren, + att han hoppade typ dubbelt så högt som hindren va, men de va bara kul:)

* Travade nersittning - gick bra, blev lite missförstånd då han trodde han skulle galoppera när jag skulle få han böjd i hörnen så det blev lite strul där ett tag, men det gick över.

* Skrittade av - var väldigt nöjd, Anna kom och snackade lite med mig och det här va ungefär vad hon sa: "Superbra! Rumpan fastklistrad i sadeln som vanligt, väldigt bra vägar också." 

Var väldigt nöjd efter kan jag ju lova er! Fick tårar i ögonen när jag skulle lämna honom i spiltan, har saknat honom så mycket. Hans gnäggande mot mig varje gång jag kommer in i stallet, när han försöker följa efter mig när jag ska hem, när jag pussar honom på mulen efter varje ridlektion... Saknar verkligen våran tid tillsammans, men nu har tiden kommit. Jag måste börja rida andra hästar, några som kan utveckla mig ännu mer. Dexter gör ju allt jag ber om, gemfört med t ex Bomben eller Filippa som hittar på något då och då. Jag vill verkligen inte släppa honom, det gör grymt ont. Efter 3 år tillsammans ska jag helt plötsligt börja rida andra hästar, det går inte att tänka... Nog om det, får inte börja gråta nu!:) Träffade Venla efter, så jävla kul. Fick se hennes finis Hairy Mary också, sjukt fin häst kjl! Glömde att berätta, imorse försov vi oss... Farfar brukar väcka mig (jag vaknar inte av larmet), då när väckarklockan ringer i morse så stänger ju såklart han av den och somnar om, 8:10 väcker han mig och säger att jag måste skynda mig. Börjar 8:25, och jag tänkte hinna duscha men fuck it. Så jag ska väl försöka sova nu, och ställa larmet och försöka vakna av det imorgon så jag inte får fler minuter!

puss


Ovido - Quiz & Flashcards